Kärlek

Idag har femtonåringen och jag lagat trerättersmiddag. Jag fick bestämma förrätten och sedan tog han hand om resten. Det blev bruschetta, lövbiff med klyftpotatis, aromsmör och bearnaisesås till varmrätt och banan med choklad till efterrätt. Tonåringar går igång på fett och socker, amen.

En blivande man stod intill mig i köket. När jag träffade honom saknade han en framtand och var tre äpplen hög. Nu är han snart vuxen. Han gör narr av sin pappa, tycker att pappan är gammal och töntig. Den blivande mannen är lyckligt ovetande om att när han stryker luggen ur pannan eller kisande koncentrerar sig på att hacka tomater är han sin pappa upp i dagen.

Jag ska skydda min vuxenvalp så mycket så att jag kommer släppa taget och låta honom flyga.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hälsa till den unga trevliga mannen.

Kram Sara

2008-10-16 @ 12:19:48
URL: http://saragidlof.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

fint

2008-10-16 @ 17:30:12
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: A

Jag har en nittonåring hemma, mycket ung man som står på tröskeln till vuxenlivet. Valpigheten håller på att försvinna i samma takt som kroppsbehåringen ökar. Minns en morgon för ett par år sen då jag skulle väcka honom. Han låg som vanligt på rygg med ena armen över ansiktet, jag böjde mig fram för att viska att det var dags att vakna och får syn på håret i hans armhåla.

Jag stirrade på håret och tänkte....herregud, när hände detta, när fick han hår under armarna. Vart tog min lilla pojk vägen.

Ena dagen pojke och full av lek och nästa dag ung man. Varför går det så fort? Varför känns det ibland som om man missat så mycket trots att man varit här hela tiden?

2008-10-21 @ 10:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0