Jag känner sorg

När jag gick i nian fick jag prya på JC. Där bröt jag nästan ryggen när jag tvingades vika femhundra par jeans. Alla som arbetate i affären var hur coola som helst. Jag stod på lagret. En kille i personalen kom ut och kollade till mig ofta, han var riktigt sjysst.

På vintern patrullerade vi småtjejer på Kungsgatan på lördagsnätterna för att få en glimt av de som var stora nog att komma in på Karlssons, Uddevallas innekrog. Det var kallt och massor med minusgrader men vi vägrade gå hem. Plötsligt hör jag en röst ovanför mig, killen från JC har fest och jag får komma upp! I vardagsrummet sitter ett helt gäng med innemänniskor och jag blir bjuden på en öl. Alla behandlar mig som en vuxen och pratar om musik. Jag trivs. När killen från JC hör att jag kan sjunga ropar han på en kille som heter Tony. Tony är basist i bandet TAO och plötsligt blev jag körsångerska.

Killen från JC var med på många spelningar, alltid glad och fick mig ofta att skratta.

När killen från JC blev man började problemen med spriten. Han hade diabetes som han misskötte. När jag mötte honom på gatan sa jag knappt mer än hej. Killen från JC dog igår. Jag tror att han blev 40 år.


Kommentarer
Postat av: J.

Beklagar. Så hemskt!

2008-11-25 @ 15:15:07
Postat av: Mickaela

jag känner oxå sorg. Min älskade katt är borta, hon försvann igår och vi har letat som galningar efter henne. Dett är inte likt henne. hon springer aldrig iväg långt...helvetes år, helvetes vinter!



Beklagar sorgen!

2008-11-26 @ 12:04:24
URL: http://tappsveden.blogspot.com/
Postat av: strandskatan

Jag fick en föraning redan när jag läste ditt inlägg vem det handlade om. Ikväll ringde min son och bekräftade att det var som jag trodde - det var en vän till E sedan gymnasietiden som du berättat om.

Ett riktigt tragiskt öde !

2008-11-26 @ 21:17:25
URL: http://gammeltacka.blodspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0