Cyniska svin.

Fy fan för dagens avsnitt av Parlamentet! Om ni kan så leta upp det på nätet och se hur de beter sig. Det görs narr av våra pensionärer. De äter kattmat, har broddar på skorna för att fånga mat och de luktar illa, skämtar de. Jag blir vansinnig. Är det värdigt? Varje person i panelen får bättre betalt per avsnitt än vad en pensionär har i månaden.

Jag skäms över Sverige. Skäms över att publiken skrattar åt cyniska skämt. Skäms för att vi inte har koll på vilka det är som byggt upp det samhälle vi lever i idag.

Fy fan.

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Pensionär av sjuk-eller ålderdom - man är en belastning !

"Parlamentsledamöterna" - de ytliga,inskränkta - som tror att humor är att driva med, sparka på och håna de svaga - bevisar bara hur illa ställt det är i dagens samhälle ! Det gäller tyvärr inte bara i "humorprogram"!! Någon gång- kanske fortare än de "ytliga kapitalisterna" anar -kommer verkligheten att flåsa dom i nacken !

Humor - jodå - det har jag massor av - men på ett helt annat plan !

2008-12-08 @ 10:52:56
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Thorlake

Vad har "ytliga kapitalister" med cyniska skämt om ålderdomen att göra??



Inte ett skit.



Jag är själv garanterat en kapitalist med materialistiska behov som gärna drar lite skämt om pensionärer.

Men det hindrar mig inte ifrån att ta hand om våra gamla på samma sätt som resten av våra medborgare förtjänar att tas om hand.



Så det här drevet tänker jag inte hoppa på.



Jag är ensmula tvådelad i frågan måste jag säga. Kan se bägge sidor av myntet.



Grund frågan dyker alltid upp. VAD får man skämta om då? Den går inte att svara på givetvis.

Hade det varit ok om det var en gammal tant som drog samma skämt? Eller kanske en rullstolsbunden CP skadad snubbe som drar skämt om handikappade? (Vilket jag lyssnat på och skrattat så tårarna trillade.)

Det är så fruktansvärt individuellt vad som berör ens hjärta och vad man anser vara ok.

I enlighet med fin Svensk sed så skall man då genast kanske förbjuda all humor? Ursäkta men jag tror inte på den lösningen.



Det finns ju egentligen ingenting som är ok att skämta om eller?



Det är givetvis trist att deras humor i detta fall berörde dig illa Kim.

Jag tror själv att det faktiskt tom fanns pensionärer som garvade åt sitt eget elände. För vaffan skall man göra om inte skratta åt skiten?

2008-12-08 @ 12:56:01
Postat av: kim

Jag tyckte det var för cyniskt och kallt, bara. Och det berörde mig illa.

2008-12-08 @ 15:16:27
Postat av: Susanne

Hejsan!



Jag tycker oxå att det kan gå en gräns på vad och hur mycket de ska gå för att skämta om saker och ting på bland annat parlamentet. Och ofta så går det tyvärr över gränsen till acceptabelt när de sätter igång och undrar om de själv tycker de är så roliga när de vräker det ut sig. Även om jag kan tycka programet är roligt och titta på men ibland så undrar jag om de ens förstår sina egna skämt och om de tänker på om de har gått över gränsen med allt det de vräker ut sig eller om de ens tänker på att det de säger är roligt eller föromjukande och att folk kan ta åt sig för det de vräker ut sig.



Du får i alla fall ha det bäst och sköt om dig!



//Kram Susanne

2008-12-08 @ 22:27:10
URL: http://metrobloggen.se/gladan
Postat av: Fia

Vi märker i skolan att den nya tendensen i media att det ska anses roligt att vara oförskämd och komma med nedlåtande och kränkande kommentarer mot andra, visar sig på det viset att många undomar har svårt att sätta gränser för vad som är anständigt och ok. (Vilken lång mening det blev!) Hur ska man motivera att det är oschysst att säga elakheter om det är sånt som populära och välkända personer säger som ren underhållning? Det blir väldigt konstiga signaler.

2008-12-10 @ 17:53:51
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0