Måndag

Usch, vilken slö dag jag har. Känner mig helt utmattad. Kanske beror det på att vi var ute och delade ut pengar igår. Energinivån måste vara på topp hela dagen och när kvällen kommer är man helt slut. Roligt, men krävande jobb.

Jag ska berätta en hemlis. Jag har börjat träna och nu har jag så ont i varenda muskel så jag stapplar fram. Min PT heter Anna och jag hade min första träning i fredags. Idag kan jag resa mig från toaletten utan att skrika. Imorgon klockan sju är det dags igen. Jag återkommer om det. I år fyller jag 34 och om jag ska leva länge måste jag investera tid och energi på att bygga upp min kropp. Bilring läggs till bilring och ryggen värker. När jag ser mig i spegeln känner jag inte igen min egen kropp. Midjan är inte vad den varit. När jag kommer till gymmet känner jag mig så tafatt och dum, som om man måste ha ett sexpack för att kvala in, liksom. Jättekonstigt, för egentligen borde jag bara vara glad över att jag tagit mig dit. Men icke, istället kör jag negativt tänkande för att göra mig själv ännu mer obekväm i situationen. Jag måste skärpa mig, helt klart.

Om en vecka börjar jag skolan igen. Jag längtar. Massor. Rutiner, läxor och prov. Underbart!

Kollar in fjärde säsongen av Nip/Tuck. En riktigt bra serie.

Jag LÄNGTAR efter Tessan, Sara och Linn. Varför måste vi bo så långt bort från varandra?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstå att du längtar. Själv har jag nästan alla mina vänner och hela min familj bosatt 25 min ifrån stockholm..

2008-08-12 @ 02:13:02
Postat av: Jenny

MIL inte min

2008-08-12 @ 02:13:43
Postat av: Isabel

Lycka till med träningen....



Jag tjuvläser lite i din blogg och så vill jag tala om att en skara av vänninnor läst din bok under sommaren...den har vandrat runt:-)



Smärtsam början och sedan ett gott skratt vid mjölkpaketsberättelsen....du har fått till den.



Nu ska jag också träna!



Ha det gott



Granntanten Isabel:-)

2008-08-13 @ 09:11:02
Postat av: Sara

Gumman, jag saknar dig varje dag! Kram :-)

2008-08-13 @ 21:00:02
Postat av: Lillasyster

Syster yster jag saknar dig också, men nu är jag faktiskt bara dryga 2timmar från dig! KALAS!



Jag ska försöka överleva insparken här i Jönkan och hälsa på dig så snart som möjligt! Nu ska jag kila på beachparty (med en rosa solskärm från H&Ms barnavdelning i regnet)



ÄLSKAR DIG!

pusssar

2008-08-19 @ 18:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0